ثبت نام ورود    
 

| خانه | درباره حوزه | ارتباط با حوزه
ماژول تنظیم نشده است
.ماژول تنظیم نشده است

مركز موسيقي‌ حوزه‌ هنري 
 
هستۀ اولیه حوزه‌‌ انديشه‌ و هنر اسلامي‌ ،  قبل از سال‌ 1357 با تني‌ چند از هنرمندان‌ متعهد و اهل‌ فكر و شخصیتهایی که برخی از آنها، امروزه از رجال عالی فرهنگی ادبی، سیاسی و دینی هستند به‌ صورت‌ خودجوش‌، از محافل عقیدتیِ ـ هنری¬ای چون: حسینیه ارشاد وکانون فرهنگی نهضت اسلامی و دیگر محافل فرهنگی، ادبی، هنری و سیاسی دوران قبل از انقلاب با دغدغه‌‌ احياي‌ ارزشها و ابقاي‌ هنر ديني‌ راه‌اندازي‌ شد. واحد موسيقي،‌ يكي‌ از پنج‌ واحد اصلي‌ حوزه اندیشه و هنر اسلامی بود، که از سال 1360 رسماً با نام حوزه هنری ـ زیر نظر سازمان تبلیغات اسلامی‌ با 5 واحد اصلی (موسیقی، تئاتر، ادبيات، تجسمي‌، سينما) فعالیت کرده است‌. واحد موسیقی در سال‌ 1360 تأسيس‌ و تا بحال‌ 6‌ دوره‌‌ مديريت‌ اجرايي‌ را سپري‌ كرده‌ است‌. حسام‌الدين‌ سراج‌: مؤسس واحد موسیقی [ 1360 تا 1369 بدون‌ صدور حكم‌ رسمي‌ ـ محمد جليل‌پور ثمرين:‌ 1369 تا 1378 ـ علي‌ بختيار: 1378 تا 1380 با حفظ‌ سمت‌ مسئول‌ دفتر سرپرستي‌ حوزه‌ هنري‌) و از ابتداي‌  بهار 1381 ، به‌ مديريت‌ رضا مهدوي‌ دوره جدید فعالیت های خود را آغاز کرد. به دلایلی چند، فعالیت رضا مهدوی از بهمن 1386 تا تیر 1388 به حالت تعلیق درآمد و بعنوان مشاور ریاست منصوب شد و علی معلم دامغانی (شاعر و ترانه سرا) ریاست این مرکز را بدون فعالیت در این زمینه، تا مرداد 1388 عهده دار بود.‌ مجدداً رضا مهدوی از شهریور 1388 بر مسند ریاست مرکز موسیقی نشست و سردبیر مقام موسیقایی کتاب فصل موسیقی در ایران نیز شد. رضا مهدوی در شهریور 1391 از سمت خود استعفاء داد و پس از پذیرفته شدن استعفاء وی ، دکتر پیروز ارجمند ، آهنک ساز ، پژوهشگر موسیقی و استاد دانشگاه ، طی حکمی از سوی محسن مومنی شریف ، رئیس حوزه هنری ، به مدیریت مرکز موسیقی حوزه هنری منصوب شد.

 

  •  دوره مدیریت اول: حسام الدین سراج (مهر1360 تا مهر1369)
  • دوره مدیریت دوم: محمد جلیل پور ثمرین(1369 تا 1378)
  • دوره مدیریت سوم: علی بختیار (1378 تا اسفند 1380)
  • دوره مدیریت چهارم: رضا مهدوی(فروردین 1381 تا بهمن 1386)
  • دوره مدیریت پنجم: علی معلم دامغانی (بهمن 1386 تا مرداد 1387)
  • دوره مدیریت ششم: رضا مهدوی (شهریور 1387 ـ استعفاء تیر 1391)
  • دوره مدیریت هفتم: دکتر پیروز ارجمند (مهرماه 1391- تا اکنون)

توضیحات بیشتر

اخبار
مقالات
پایان نامه ها
جایگاه دف در موسیقی خانقاهی
جایگاه دف در موسیقی خانقاهی
دف در ساختار موسیقی خانقاهی نقشی اساسی ایفا می کند. این ساز صوفیان، قلندران و دراویش را در ذکر و رقص و سماع و دست افشانی و پایکوبی همراهی می کند.
10:30 صبح ۱۳۹۲/۱۱/۲۰
آشنایی با موسیقی
تفته، الهه
آشنایی با موسیقی
به راهنمايي: امیر اشرف آریان‌پور
15:23 عصر ۱۳۹۰/۲/۷
تفته، الهه
آشنایی با موسیقی
15:23 عصر ۱۳۹۰/۲/۷
آرامش، مسعود
ويژگي‌هاي رديف سنتور استاد ابوالحسن صبا
15:01 عصر ۱۳۹۰/۲/۷
جواد قلي نژاد للردي؛ به راهنمايي: حسين كريمي؛ استاد مشاور: محمدجواد حيدري كاشاني
بررسي فقهي موسيقي ، تصوير و مجسمه سازي در مذاهب خمسه اسلامی
14:16 عصر ۱۳۸۹/۱۰/۶
كريمي‌گوغري، نبي‌الله
همگامي شعر و موسيقي از مشروطيت تا ادب معاصر
13:56 عصر ۱۳۸۹/۱۰/۶
آهنگساز
خواننده
تمامی حقوق مادی و معنوی برای شرکت نگار (حوزه‌هنری سازمان تبلیغات اسلامی) محفوظ است. | نقشه سايت
 
 
تمام حقوق مادی و معنوی پایگاه جامع اطلاع رسانی هنر به حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی تعلق دارد.
استفاده از منابع محتوایی با ذکر منبع مجاز است.
 
>